12.09.15

Septītais. Ligzda.

Un tad tu sāc vīt ligzdu. Un ar tevi kopā to sāk arī daži no apkārtējiem. "Man ir, es jums iedošu!" Vieni iedod gultiņu. Citi - sapērkas drēbītes. Vēl citi - piespēlē kombinezonu. Tad zvana vīrs un jautā, vai jāņem arī piedāvātais autosēdeklis un kaut kas tur vēl. Te arī viss sākas - es atbildu, ka es gribu pati kaut ko nopirkt, uz ko vīrs atsaka "tad nopērc jaunu tualetes podu". Godīgi sakot, man ir pilnīgi vienalga, ko tur domā visi tie labvēļi, kas vēlas mūs apdāvināt. Es viņiem arī neko negribu skaidrot. Bet vīram - gribu.

Es gandrīz septiņus gadus strādāju savā darbā. Es - knapi - bet maksāju nodokļus. Es esmu nopelnījusi savu dekrēta naudu. Es gribu viņu iztērēt saviem bērniem. Nevis nopirkt jaunu podu vai maizi, nevis samaksāt par gāzi. Bet nopirkt saviem bērniem lietas, ko pati gribu izvēlēties. gan jau dārgais vīrs arī sev skriešanai grib jaunas botas - pielaikot un izvēlēties veikalā, nevis paņemt drauga vēl ne līdz galam nonēsātās. Vai, tur, instrumentus - nevis tos, kurus kāds ir atstiepis, bet tieši tos, kurus pašam vajag, un kurus pats izvēlējies. Fans ir ne tikai izvēlēties, bet arī tērēt savu godīgi nopelnīto. Pieņemt humāno palīdzību fana ir daudz mazāk.

Un arī neērtāk. Gultiņa jau nav sliktākais, ko var saņemt, jo konkrēti par šo vienumu (atšķirībā no autosēdekļa vai kombinezona vai ratiem) man nav strikta viedokļa. Bet gultiņa ir ar iestrādātu kumodi. Nu, pārbīdīsiet mēbeles vai Barbara lai iet gulēt savā istabā. Paldies, man tieši trūka pārbīdīt mēbeles. Vai padoma, kur gulēt manam vecākajam bērnam. 

Ne es viena esmu tik nepateicīga. Gandrīz visas meitenes manā forumā ir saņemušas humanitāro palīdzību, ar kuru nezin, ko iesākt.

Un manā gadījumā labvēļi vienkārši neapzinās, cik viņu ir daudz. Viņi neapzinās, ka viņi piekrāmē manas telpas un manu dzīvi ar savu labdarību, patiesībā nometot manā mājā to, kas pašam nav vajadzīgs. Jo tik un tā jāmet ārā. Es neesmu īpaši turīga, bet tik traki ar mani vēl arī nav. Ja kāds vēlas kaut ko uzdāvināt - droši jautājiet, es pateikšu, ko tieši es gribu un kurā veikalā var nopirkt.

Nav komentāru: